Roztocze – program survivalowy
Roztocze jest krainą pod każdym względem wyjątkową. Zachwyca i fascynuje zarówno swym krajobrazem, przyrodą, jak i wspaniałymi zabytkami oraz bogactwem różnorodności kulturowej. Zabytkowe miasta i miasteczka, a także wsie, przysiółki, świątynie i dawne rezydencje są tu znakomicie wkomponowane w krajobraz, w niewielkim na stopniu zmieniony przez współczesną cywilizację. Będziemy podziwiać wąskie pasma pól, ciągnące się wzdłuż łagodnie pofałdowanych wzniesień, z samotnymi gruszami na miedzach, lasy, skałki, wąwozy, źródła i strumienie o czystej wodzie. Ten krajobraz pieści oko i jest źródłem głębokich estetycznych wrażeń. Takich rejonów już prawie nie ma, nie tylko w naszym kraju, ale i w całej Europie.
Podczas naszej wyprawy oprócz podziwiania magicznych krajobrazów będziemy również brać udział w wielu zabawach i potyczkach sportowych, grach terenowych i innych bardzo ciekawych zabawach. Zapraszamy na wielką przygodę!
Trasa: okolice Janowa Lubelskiego
Czas: 5 dni
Wiek: Szkoła Podstawowa, Gimnazjum, Szkoły Ponadgimnazjalne
Możliwość realizacji: jesień – wiosna
PROGRAM RAMOWY
DZIEŃ I
(obiad, kolacja w formie ogniska z kiełbaskami)
OLIMPIADA NA WESOŁO:
-Narty 5 osobowe, członkowie zespołu muszą przejść określony odcinek drogi na specjalnych nartach
-Spodnie 5 osobowe, wyścigi w specjalnych, gigantycznych spodniach
-Worki 5 osobowe, konkurencja z dziecięcych lat
-Wyścigi chomików, zespoły wczuwają się w rolę „biednego chomika”, pokonującego wyznaczoną trasę
-Wyścigi rydwanów, oprócz współpracy, zaufania i sprawności liczy się także odwaga osoby na rydwanie
-Bolkowe narty, zabawa wymagająca współpracy całego zespołu
-Przeciąganie liny,
-Siatka tekili, zespoły muszą pokonać sieci
-Walka kogutów, przeciąganie się dwóch osób
-Rura, wesoła konkurencja polegająca na napełnieniu specjalnie przygotowanej rury wodą
-Cyrkiel, wyścigi dwóch specjalnie przygotowanych cyrkli
-Gąsienica, zespoły ścigają się jak gąsienice
Ognisko z kiełbaskami
DZIEŃ II
(śniadanie + obiad + kolacja)
Do wyboru jedna z dwóch propozycji:
PAINTBALL – na uczestników czeka turniej paintballowy, w którym zostanie wyłoniony najlepszy zespół. Uczestnicy zostaną podzieleni na 8-osobowe zespoły, które będą ze sobą rywalizowały. Każdy otrzyma w pakiecie 100 kulek.
LUB
WYPRAWA SAMOCHODAMI TERENOWYMI – wyprawa po bezdrożach leśnych, w programie m.in. Oglądanie tam i żeremi bobrowych
MEDICUS – gra edukacyjna, mająca na celu nauczenie uczestników postępowania w różnych sytuacjach związanych z udzieleniem pierwszej pomocy. Celem gry jest zdobycie jak największej ilości punktów i ukończenie trasy. Podczas gry uczestnicy zmierzą się z szeregiem pytań teoretycznych oraz z zadaniami praktycznymi związanymi z udzieleniem pierwszej pomocy. Podczas gry uczestnicy będą musieli wykazać się pomysłowością, wytrzymałością fizyczną oraz sporą wiedzą.
WIEŻA ZE SKRZYNEK – konkurencja polega na ułożeniu jak najwyższej wieży ze skrzynek i równoległym wchodzeniu po nich do góry. Uczestnicy przez cały czas są asekurowani przez instruktora. Głównym celem tej zabawy jest sprawdzenie zmysłu równowagi, sprawności, pokonanie lęku wysokości oraz wypracowanie dokładności.
Dyskoteka lub kinoteka
DZIEŃ III
(śniadanie + obiad + kolacja)
Uczestnicy zostają podzieleni na dwa zespoły, które mają do pokonania: Park linowy oraz Zabójczy tor
PARK LINOWY – park linowy w Janowie Lubelskim to 6 tras o różnych stopniach trudności, jeden z największych parków linowych w Polsce. Polecamy dla grup szkolnych powyżej 10 roku życia. Do wyboru w cenie 3 n/w atrakcje:
Trasa zielona (wzrost od 120 cm) – trasa o wysokości 3-5m, składająca się z 12 przeszkód, w tym trzech zjazdów tyrolskich, drewnianych tuneli, metalowych obręczy, poziomych, pionowych i ukośnych przeszkód drewnianych, oraz siatki
Trasa niebieska (wzrost od 120 cm) – trasa zawiera 16 przeszkód. Stopień trudności trasy podnoszą takie elementy jak: zjazd tyrolski w zwisie na trapezie, przejazd na deskorolce, fragment ścianki wspinaczkowej oraz huśtawki z lin. Całkowita długość trasy to 189 m , w tym 72 m. tyrolek
Trasa czerwona (wzrost od 150 cm) – wysokość 8-12m, 16 przeszkód, trasa najtrudniejsza, poza znaczną wysokością trudność stanowią przeszkody, które na pierwszy rzut oka wydają się podobne do wcześniejszych ale zostały zaprojektowane tak by ich pokonanie stanowiło większe wyzwanie. Przejście trasy wymaga dużej sprawności i kondycji fizyczne
Wieża mocy: Zjazd tyrolski (waga od 50kg) – ponad 200 metrowy zjazd linowy nad Zalewem Janowskim. Diabelskie Wahadło ( wyłącznie od 15 roku życia) – nie na darmo nazywane diabelskim – pojedynczy lub tandemowy skok z wysokości 16 metrów. Skok pionowy Power Fan (waga od 50 kg) – pionowy skok w dół z progresywnym systemem hamowania, który odbywa się na linie kevlarowej z wysokości 13 metrów i dochodzi do prędkości 50km/h
ZABÓJCZY TOR – jest to szereg konkurencji pozwalających uczestnikom na sprawdzenie swojej sprawności fizycznej, połączonych z dobrą zabawą. Tor składa się z następujących etapów, które można dowolnie komponować:
-pajęczynka, etap gibkości
-Opony, etap sprawnościowy
-Strzelanie z łuku, etap dokładności
-Drabinka, etap siłowy
-Szczudła, etap zręcznościowy
-Obręcze, etap logiczny
TWISTER – to gigantyczna wersja znanej zabawy, w której uczestnicy mogą sprawdzić swoją giętkość, wytrzymałość, zdolność planowania. Wspaniała zabawa dla młodszych i starszych.
ŚLIMAK – to gra przyrodniczo – sportowa, której głównym zadaniem jest poprzez wysiłek fizyczny poznanie przyrody polskiej. Jest to zabawa strategiczna, w której uczestnicy muszą odpowiedzieć na wiele interesujących pytań przyrodniczych oraz wykonać szereg zadań sportowych. Gra o ciekawej i emocjonującej fabul
ROZGRYWKI SPORTOWE
DZIEŃ IV
(śniadanie + obiad + kolacja)
MARSZ NA ORIENTACJĘ – pozwala uczestnikom na wykazanie się pomysłowością, umiejętnością czytania map, posługiwania się kompasem, uczy orientacji w terenie oraz współdziałania w grupie. Długości tras dostosowane są do wieku uczestników. W programie m.in.:
-Przeszkolenie z czytania mapy, topografii i orientacji w terenie
-Podział na grupy do 15 osób – na każdą grupę przypada jeden instruktor
-Instruktarz jak postępować w przypadku zgubienia się w terenie
-Fachowa obsługa instruktorska każdej grupy
–
MARSZ SURVIVALOWY – specyficzna forma marszu, w której uczestnicy zmierzą się z wieloma trudnymi zadaniami. Uczestnicy będą musieli wykazać się pomysłowością, sprytem, wytrzymałością fizyczną. Podczas tego biegu uczestnicy muszą posiadać odpowiedni strój terenowy. Przykładowe zadania które uczestnicy będą musieli wykonać:
-Przeprawy przez teren bagienny
-Budowa mostów linowych
-Budowa tratwy
-Wspinaczka na linie
-Strzelanie z łuku
-Zadania logiczne
-Rozpalanie ognia bez zapałek i wiele innych
KULA WODNA – wspaniałą zabawa polegająca na ustaniu w kuli pływającej po wodzie. Jest to zabawa wymagająca od uczestnika dużej wytrzymałości fizycznej, która jest potrzebna aby „przetrwać” przez 5 minut w takiej kuli. Gwarantowana zabawa.
NOCNE PODCHODY – głównym zadaniem zajęć prowadzonych w nocy jest przezwyciężenie strachu uczestników przed ciemnościami, połączone z dobrą i bezpieczną zabawą. Wszystkie zajęcia prowadzone są w grupach maksymalnie 15-osobowych plus instruktor i wychowawca. Każda grupa zostanie wyposażona w mapę , kompas, latarkę oraz ma możliwość korzystania z łączności radiowej. Na uczestników czeka wiele zadań do wykonania.
DZIEŃ V
(śniadanie + obiad)
WYSPA – jest to zabawa, w której uczniowie podzieleni na 4 zespoły mają za zadanie w jak najkrótszym czasie dotrzeć do wyznaczonego celu. Uczestnicy będą mieli do pokonania liczne korytarze, w których będą znajdowały się różne przeciwności losu. Bardzo często pokonanie trasy będzie zależało od drugiego zespołu, który będzie musiał pomóc w wykonaniu określonego zadania. Głównymi zadaniami zabawy jest: pomoc innym, nauka współpracy, dążenie do wyznaczonego celu
ŁOWCY SKARBÓW – to zabawa w poszukiwaczy skarbów o wielowątkowej fabule, która wciąga uczestników w wiele połączonych ze sobą zadań. Fabułą dla tego projektu jest historia związana ze skarbem ukrytym gdzieś w najbliższej okolicy. Tego właśnie skarbu będą poszukiwali uczestnicy. Będą czekały na nich liczne niespodzianki i przeciwności losu. Uczestnicy będą musieli stawić czoła wielu wyzwaniom o różnym poziomie trudności. Zabawa rozpoczyna się od poszukiwania informacji ukrytych w bliższej i dalszej okolicy. Liczyć się będzie przede wszystkim sprawna komunikacja i współpraca między zespołami.
Obiad, wykwaterowanie, wyjazd w drogę powrotną
CENA
Liczba uczestników |
24-29 |
30-35 |
36-40 |
41-45 |
Powyżej 45 |
Cena / os |
865zł |
835zł |
809zł |
779zł |
755zł |
1 Opiekun na 15 dzieci GRATIS. |
CENA ZAWIERA:
- Zakwaterowanie, wyżywienie
- Bilety wstępu, realizacja programu
- Bezpłatne miejsca dla opiekunów
- Opiekę pilota oraz instruktorów i przewodników
- Transport autokarem klasy turystycznej
- Ubezpieczenie NNW
- Podatek VAT
INFORMACJE DODATKOWE:
Co zabrać ze sobą: potrzebne będzie wygodne ubranie i buty oraz małe plecaki na podręczne rzeczy.
Zakwaterowanie: ośrodki wypoczynkowe, pensjonaty, hotele
Modyfikacja programu: program wycieczki jest ramowy, kolejność realizacji poszczególnych atrakcji może ulec zmianie. Program można dowolnie zmienić i dopasować do oczekiwań grupy. Możemy przygotować wersję skróconą lub wydłużoną. Masz pomysł na własną wycieczkę? Poinformuj nas, na pewno ją zrealizujemy!
Opiekun grupy: towarzyszy grupie przez cały czas trwania wyjazdu. Jego zadaniem jest opieka nad grupą, koordynacja programu, załatwianie wszystkich spraw organizacyjnych związanych z pobytem.
Szybki i przyjazny sposób załatwiania formalności: przyjeżdżamy do szkoły w celu omówienia szczegółów wyjazdu i skompletowania potrzebnych dokumentów
Przedstawiona oferta cenowa ma charakter informacyjny, nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Art. 66 par.1 Kodeksu Cywilnego
REZERWACJA
Tel. 519 527 171, 504 179 348