Integracja w Krainie Rumianku
Trasa: Polesie: Okuninka – Poleski Park Narodowy – Chełm – Lublin
Czas: 5 dni
Wiek: Szkoła Podstawowa, Gimnazjum, Szkoły Ponadgimnazjalne
Możliwość realizacji: jesień – wiosna
PROGRAM RAMOWY
DZIEŃ I
(obiad, kolacja)
Przyjazd na Polesie
Gra terenowa „AWANTURA W KRAINIE RUMIANKU” – to gra kupiecka o strukturze centralnej, odbywająca się wśród zabudowań, łąk i pól wsi Hołowno. Wspaniała zabawa zarówno dla dzieci jak i dorosłych. Prowadzi ją Mistrz Gry, który udziela wszelkich wyjaśnień i monitoruje jej przebieg. On też opowiada graczom o kłopotach nękających mieszkańców rumiankowej wioski: z płotów giną garnki, coś plącze koniom grzywy, niszczy płótno roszące się na łąkach, tłucze jajka w kurnikach i zakwasza krowom mleko. Uczestnicy gry podzieleni na grupy spotykają się z Karczmarką, muszą także zdać egzamin u Pustelnika, przechytrzyć Leśnego Dziada. Zabawa i przygoda jest uzupełniona elementami edukacyjnymi. Wędrując od postaci do postaci można zdobyć wiedzę o ziołach, garncarstwie, dawnych zajęciach domowych, tajemnicach warzenia soli etc. Gra uczy także negocjacji podczas targów z Karczmarką, sportowej rywalizacji, współdziałania i autoprezentacji. Jaka jest treść dokumentu? Co znajduje się w skrzyni strzeżonej przez Psotne Skrzaty? Gdzie jest ukryty kamień niezgody i jakie jest jego znaczenie… tego dowiedzą się śmiałkowie, którzy odważą się pomóc mieszkańcom Krainy Rumianku.
Gra trwa dwie godziny. Wygrywa zespół, który w tym czasie utarguje najwięcej dukatów i wejdzie w posiadanie tajnego dokumentu pilnie strzeżonego przez Karczmarkę.
Przyjazd do ośrodka wypoczynkowego w Okunince, zakwaterowanie, obiad
Zabawa na basenie
Kolacja, nocleg
DZIEŃ II
(śniadanie + obiad + kolacja)
Poleski Park Narodowy – wizyta w Ośrodku Ochrony Żółwia Błotnego, do wyboru 2 tematy warsztatów:
- Czytamy mapę: jak prawidłowo czytać mapę oraz kiedy i jak można ją wykorzystać
- Czy biedronki lecą do nieba? Poznajemy owady
- Zanim kopniesz czy rzucisz – poznajemy skały
- Czyj to ślad? Rozpoznajemy ślady pozostawione przez zwierzęta
- Ptasi zakątek – dowiemy się jakie ptaki żyją na Polesiu, jaki ptak w jakim jajku siedzi i jakim gnieździe nocuje
- Mali mieszkańcy łąki – dowiemy się jakie zwierzęta możemy spotkać na łąkach i trawnikach
- W warsztacie wyobraźni – impresje, super zwierzaki, niezwykłe rośliny, zajęcia z kolografii
- Łoś superktoś
- Bliskie spotkanie z żółwiem – dowiemy się w jakim środowisku żyje i gdzie można spotkać żółwia błotnego
Powrót na obiad do ośrodka
12 Prac Herkulesa (zabawy integracyjne z instruktorami) – to szereg konkurencji o charakterze siłowo – umysłowym, w których uczestnicy zostają podzieleni na 10-12 osobowe grupy rywalizujące ze sobą w różnych konkurencjach. Projekt ten zmusza uczestników do kreatywnego podejścia do różnych konkurencji, generowania pomysłów oraz formowania ich w konkretne rozwiązania. Często zamiast siły będzie liczył się spryt i inteligencja całego zespołu. Uczestnicy zmierzą się z następującymi konkurencjami:
- Ucieczka z olimpu
- Sieć Meduzy
- Na skrzydłach Gryfa
- Kamienie Kronosa
- Labirynt Minosa
- Przeprawa przez Styks
- Zaprzęg Cerbera
- Tropem Centaura
- Nić Ariadny
- Oko Cyklopa
- Syzyfowa praca
- Wspinaczka do gniazda Harpi
Kolacja
Dyskoteka (prosimy o zabranie własnych nośników z muzyką)
Nocleg
DZIEŃ III
(śniadanie + obiad + kolacja + ognisko z kiełbaskami)
Wycieczka do Chełma – spotkanie z Duchem Bieluchem – zwiedzanie podziemi kredy pisanej
Obiad
Zwariowana Olimpiada – uczestnicy w grupach 5 osobowych rywalizują w 20 różnych konkurencjach, m.in.: narty 5-osobowe, spodnie 5-osobowe, worki 5-osobowe, wyścig chomików, wyścig rydwanów, bolkowe narty, przeciąganie liny, siatka Tekli, walka kogutów, rura, cyrkiel, gąsienica, mega supeł, jazda na rowerze przeciw skrętnym, obręcz.
Kolacja
Mega Twister – gigantyczna wersja znanej zabawy , w której uczestnicy mogą sprawdzić swoją giętkość, wytrzymałość, zdolność planowania.
Ognisko z kiełbaskami
DZIEŃ IV
(śniadanie + obiad + kolacja)
Informat– gra terenowa o wielowątkowej fabule, w której uczestnicy poszukują ukrytego skarbu gdzieś w najbliższej okolicy. Na uczestników będą czekały liczne przeciwności i niespodzianki, będą musieli stawić czoła coraz to nowym wyzwaniom o różnym stopniu trudności zarówno fizycznym jak i intelektualnym. Projekt cechuje wielość i różnorodność zaskakujących sytuacji, w których uczestnicy będą musieli podejmować szybkie i trafne decyzje.
Obiad
Gra terenowa Ślimak (dla młodszych) – to przyrodniczo-sportowa gra, której zadaniem jest poznanie przyrody. Podczas zabawy strategicznej uczestnicy muszą odpowiedzieć na wiele pytań przyrodniczych oraz wykonać szereg zadań sportowych. Emocje gwarantowane!
Marsz medyczny (dla starszych) – forma marszu, którego głównym celem oprócz biegu na orientację jest zapoznanie uczestników z podstawowymi umiejętnościami z zakresu udzielania pierwszej pomocy. Uczestnicy będą mieli możliwość wykonania wielu praktycznych czynności wykonywanych podczas udzielania pierwszej pomocy np.: budowa noszy, usztywnianie kończyn, tamowanie krwotoków, reanimacja oraz wiele innych.
LUB
Marsz survivalowy (dla starszych, UWAGA! Konieczność zabrania ubrań na zmianę ze względu na możliwosć wybrudzenia się) – specyficzna forma marszu, w której uczestnicy zmierzą się z wieloma trudnym zadaniami oraz będą musieli wykazać się sprytem, wytrzymałością fizyczną i pomysłowością. Przykładowe zadania: przeprawa przez teren bagienny, budowa mostów linowych, budowa tratwy, wspinaczka na linie, strzelanie z łuku, zadania logiczne, rozpalanie ognia bez zapałek,
Kolacja, nocleg
DZIEŃ V
(śniadanie + suchy prowiant, możliwość zamówienia obiadu)
Wykwaterowanie
Przejazd do Lublina – zwiedzanie Starego Miasta z przewodnikiem: (Wzgórze Zamkowe (dzieciniec), katedra św. Janów, Wieża Trynitarska, klasztor o. Dominikanów, Rynek, Ratusz, Brama Krakowska, spacer po Krakowskim Przedmieściu)
Podziemna Trasa Turystyczna – zwiedzanie połączone z inscenizacją
Powrót pod szkołę w godzinach wieczornych
CENA
Liczba uczestników |
24-29 |
30-35 |
36-40 |
41-45 |
Powyżej 45 |
Cena / os |
885zł |
849zł |
819zł |
789zł |
759zł |
1 Opiekun na 15 dzieci GRATIS. Możliwość dokupienia obiadu w dniu powrotu: 20zł/os |
CENA ZAWIERA:
- Zakwaterowanie, wyżywienie
- Bilety wstępu, realizacja programu
- Bezpłatne miejsca dla opiekunów
- Opiekę pilota oraz instruktorów i przewodników
- Transport autokarem klasy turystycznej
- Ubezpieczenie NNW
- Podatek VAT
INFORMACJE DODATKOWE:
Co zabrać ze sobą: potrzebne będzie wygodne ubranie i buty oraz małe plecaki na podręczne rzeczy.
Zakwaterowanie: ośrodki wypoczynkowe, pensjonaty, hotele
Modyfikacja programu: program wycieczki jest ramowy, kolejność realizacji poszczególnych atrakcji może ulec zmianie. Program można dowolnie zmienić i dopasować do oczekiwań grupy. Możemy przygotować wersję skróconą lub wydłużoną. Masz pomysł na własną wycieczkę? Poinformuj nas, na pewno ją zrealizujemy!
Opiekun grupy: towarzyszy grupie przez cały czas trwania wyjazdu. Jego zadaniem jest opieka nad grupą, koordynacja programu, załatwianie wszystkich spraw organizacyjnych związanych z pobytem.
Szybki i przyjazny sposób załatwiania formalności: przyjeżdżamy do szkoły w celu omówienia szczegółów wyjazdu i skompletowania potrzebnych dokumentów
Przedstawiona oferta cenowa ma charakter informacyjny, nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Art. 66 par.1 Kodeksu Cywilnego
REZERWACJA
Tel. 519 527 171, 504 179 348